Normandie 13-09-2017

19 september 2017 - Colleville-sur-Mer, Frankrijk

Woensdag 13-09-2017

06.35 uur

Wakker, met rugpijn van dat geweldige grote bed.

Naar buiten voor een peuk, heerlijk, doodstil, alleen het ruisen van de zee, en verder helemaal NIETS.

Geen mens, geen dier, geen auto, alleen de zee!!!!!!

Na de peuk koffie gezet en Marjolein gewekt.

08.15 naar de bakker, dat wil zeggen de mobiele bakker, een oude, kuisverotte bestelbus, met een soort van luik aan de zijkant.

Hij verkoopt croissants, chocolade broodjes, stokbrood, hoe kan het ook anders!!, en iets wat lijkt op crackers, en meer niet.

Maar croissants en stokbrood kan hij bakken als de beste, absoluut heerlijk.

Na het ontbijt boodschappen doen, het park en dorp heeft geen supermarkt, dus 8 km rijden naar het volgende dorp.

Lunchtijd.

Na de lunch zijn we naar het Overlord museum gegaan.

In dit museum wordt, D-day tot in het kleinste detail in beeld gebracht.

Na het bezoek zijn we naar Widerstandsnest 62 geweest.

Voor wie het verhaal van “  Widerstandsnest 62” niet kent, zoek even via Google, en lees de verhalen van de slachting van FOX cie.

Ook zoeken op “Heinrich Severloh” zal diverse verschrikkelijke verhalen opleveren.

Dit heeft plaats gevonden op het strand waar nu ons vakantiepark op staat.

Ook de bunkers van Widerstandsnest 62, zijn gewoon open en te betreden.

In combinatie met de verhalen, gaf het mij een vreemd gevoel in de bunkers.

Om 18.00 uur gegeten, en lekker rust gepakt, onder het genot van de ruisende zee, tot morgen!!