Normandie 12-09-2017

19 september 2017 - Colleville-sur-Mer, Frankrijk

Dinsdag 12-09-2017, 03.00 uur,

Godskanonnen, de wekker gaat, maar wat leuks in het verschiet, op naar Normandie.

Na het ontbijt en koffie, de laatste spullen gepakt, en om 04.30 onderweg.

Conform afspraak zou Marjolein tot aan de Belgische grens rijden, en daarna zou ik het overnemen.

Ze had geluk, onze lieve heer gooide alle emmers leeg, wat een noodweer.

Na een kop koffie en een croissant in Belgie ben ik via de snelweg naar de Franse grens gereden.

Onderweg even gestopt in Duinkerken, en op het strand even een frisse neus gehaald.

Vandaaruit zouden we binnendoor naar Colleville sur mer rijden.

Dit had twee voordelen, je ziet wat van de omgeving, en het zou een flink bedrag aan tolgeld besparen.

Jesus, wat een gezeik, alle provinciale wegen lopen DOOR de dorpjes, en ALLEMAAL 30 km/u.

Ook het GPS is in Frankrijk gewoon kut, valt steeds uit, waardoor we met regelmaat van de klok een kruispunt misten, shit weer terug.

Google maps ziet alles als een rotonde, ook die cirkel van 3 meter doorsnede, met sierbestrating, en GPS uitval, dus weeeeeer terug, om het  juiste kruipunt te pakken.

Ook zo iets, in Frankrijk, worden de rijbanen tot wel 500 meter afgezet, en dan staat het stoplicht zomaar 6 a 7 minuten op rood, omdat er 1 wegwerker een boutje van een moertje van een nippeltje van de vangrail aan het vervangen is, schiet ook lekker op!!!!!

Zo zijn we echt UREN bezig geweest over een lengte van 175 km.

Helemaal naar de kloten, hebben we het bezoek aan de Pegasusbrug uitgesteld tot aan de terugreis,

En toch maar gekozen om de rest van de rit via de snelweg af te leggen.

Godallemachtig, die Franse stokbroodvreters worden slapend rijk, om de zoveel km een tolgeldautomaat, aftikken maar!!

Toch wel vreemd om in Normandie achter aan ambulance van de Amsterdamse ziekenhuizen te rijden.

Uiteindelijk om 17.30 uur aangekomen op het park.

Vriendelijk in het Engels te woord gestaan door de dame van de receptie, eindelijk in het huisje.

Een leuk ingericht, en schoon huisje, de huishoudelijke dienst doet echt zijn best om het schoon te houden, de onderhoudsdienst daar in tegen is volgens mij al maanden op vakantie.

De sierpleisterlaag aan de buitenzijde van het huisje vertoond zeer grote scheuren, de luchtfilters zitten stijfdicht van het spinrag, en de schotboorden van de dakgoot zijn meer dan kuisverrot, en lijken ieder moment naar beneden te storten.

De koelkast vertoond roest, niet schuren, maar gewoon een lik verf erover, maar hij werkt wel goed.

Als je het huisje gebruikt als uitvalsbasis, en je slaapt en ontbijt er alleen, is het zeer goed te doen.

Marjolein heeft inmiddels een aantal kaastosties gemaakt, heerlijk.

Kijk nou, in de keuken een gloednieuwe afwasmachine, geweldig……….. of toch niet………????

De deur van de afwasmachine is groter, dan de doorgang van de keuken, met als gevolg, dat de deur niet ver open kan en dus de rekken niet naar buiten kunnen.

Je moet voor het laden van de afwasmachine toch even een cursus toveren van Hans Klok gehad hebben.

Met een beetje kunst en vliegwerk zijn de grote borden er toch in gegaan.

S ávonds even gewandeld op het strand van Omaha beach, waarop het park is gelegen.

22.30 uur, helemaal naar de klote naar bedje, ja inderdaad bedje, men heeft geen rekening gehouden met grote Nederlanders.

Pffffffffffff, truste

1. Bob:
    19 september 2017
    Je hebt toch een goede TomTom naast je.....
    😁😁😁😁😁😁😂🍷🌧