Cascais 2018 dag 3

30 juni 2018 - Cascais, Portugal

Zo, we zijn uit de stinkbak gekropen.

Na het bekend ochtendritueel, onderweg naar de voertrog, ff snukkuh, en dan onderweg naar Mafra, waar een groot paleis zou moeten staan.

Na ongeveer een uur rijden, zijn we in Mafra aangekomen.

Het eerste aanzicht van het paleis geeft de indruk van een klein pandje, het is niet veel.

Echter toen we naar de voorkant liepen, leek er geen einde aan het gebouw te komen.

Eenmaal binnen, een vrij groot kerk gedeelte, waar Marjolein, traditie getrouwen, een kaartje brand voor onze dierbaren.

Daarna zijn we het paleis gedeelte ingegaan, waar we kennis maakte met een aantal levende adelaars en uilen.

Echt schittert om van dichtbij te zien.

Dan het paleis zelf in, godallemachting, een gang van, ik denk wel 100 meter lang, met aan weerszijden kamers, schittert om te zien, hoe de mensen daar leefden in die tijd.

Bij voorbeeld de keuken, met talloze koperen pannen, die nu goud waard zijn, met de huidige koper prijs.

Ook de jachtkamer, waar het meubilair van geweien en huiden zijn gemaakt.

Nog even terugkomend op die gang van 100 meter, je zal toch maar na een paar biertjes moeten pissen, jazeker......... te laat!!!!

Als ik de eigenaar van het pand was, zette ik hem vol met dixies!!!!

Een paar uur verder, en geen zolen meer onder nm schoenen van het lopen, zijn we naar de plaatselijke snackbar gegaan voor een heerlijke sandwich met kip.

Vervolgens een uurtje rijden naar een plek waar we eerder zijn geweest, Albaciera, of zoiets.

Een heel leuk klein plaatsje aan de kust, ja een klein plaatsje, als je met je Fiat 500 cabrio 2 X moet steken om een bocht te nemen in de zeer nauwe straatjes.

Vervolgens zijn we hierna naar het strand van Cascais gereden, om daar even aan het strand te vertoeven.

Marjolein wilde even de waterdichtheid van haar gopro camera uittesten.

Wat denk je, met suk6 gelukt, camera nat, dr schoenen vol met zeewater, dus alles succesvol verlopen.

Dan is het tijd voor de ultieme natte droom van Marjolein, lekker cruisen, flanerend, in haar Fiatje 500 cabrio, over de kustweg naar Cascais.

Ze had het helemaal naar haar zin, lekker rijdend op weg naar Casa de Guia, om bij restaurant Greljas heerlijk te eten.

Na een moppie zalm en een steak voor Robbie, was het tijd om op het balkon van het hotel lekker uit te buiken, met een bakkie pleur.

Einde dag, mazzel