Cascais 2018 dag 1

28 juni 2018 - Cascais, Portugal

Zo, het eerste reisverslag begint nu, het is Maandag 25-06- 2018, 21.30 uur

De koffers zijn ingepakt, tijd om ff de stinkkist in te gaan om ff tot 01.30 uur te gaan slapen.

Nou vergeet het maar, na 3 uur draaien en kloten is Robbie mooi de stinkkist uitgegaan en naar beneden gegaan.

Nadat de koffie was gezet, moeders uit bed gekomen, koffie gedronken, en om 02.45, nadat de koffers in de auto waren gezet, naar Schiphol gereden.

Autootje op P4 neergepleurd, en met het bussie naar de vertrekhal gereden.

Na een ruim half uurtje ingecheckt, en dan door de securitycheck.

En jahoor, bij Robbie zien ze iets op de heup, dus fouilleren, uiteraard tikt die pepernoot mn ballen aan, alsof er een handgranaat in mn balzak zit.

Nadat dit achter de rug was, ff snekkuh, lekker bammetje met koffie en twee methformientjes als toetje toe.

En dan gaat het gebeuren, het vliegtuig in.

07.00 uur, vliegtuig blijft staan, er is een klein probleempje, moet eerst opgelost worden, hebben die eikels dat niet eerder gezien, toen ze het vliegtuig opstarten?

Waarschijnlijk zit de kabel van de handrem wat te los.

Goed, probleempje opgelost, we blijven stilstaan, ik heb de kotsspetters ik mn nek, we staan nog aan de gate, en er gaat er al een lekker over dr nek.

Nee, niet vliegen, eerst de kotsspetters opruimen.

Joepie de poepie, 07.20 worden we van de gate afgeduwd, en natuurlijk de meest verre weg baan moeten we hebben, minuutje of 15 taxieen, en dan eindelijk naar Lissabon.

Tijdens het vliegen geen gekke dingen meegemaakt, ik sliep!

Na het landen, waren de koffers er snel.

Tja, en dan de auto ophalen, ons gemeld bij Europcar, FOUT, dat was het auto ophaalpunt, we werden netjes doorverwezen naar een andere lokatie, FOUT, dit was het auto inleverpunt.

We werden netjes doorverwezen naar de centrale hal van de luchthaven, dus weer helemaal terug.

Jawel, gevonden, u heeft 5 wachtenden voor u .......

Hehe, eindelijk aan de beurt, onze Opel Adam staat klaar, huhhhh, in Januari een Fiat 500 gereserveerd.

De uitleg was als volgd, bij de reservering behoud Europcar het recht om toch een ander voertuig te leveren, en er waren geen Fiatjes 500 leverbaar, terwijl we 6 maanden reeds geserveerd hadden.

Nogal vreemd toch, vond ik ook.

Ik was er snel klaar mee, en zei tegen Marjolein in het engels, dat dit de 2e en laatste keer was dat ik een auto zou huren bij Europcar.

Ineens liep de man achter de balie weg, en kwam na 3 a 4 minuten weer terug.

Raar hoe kan dit, de mijnheer van Europcar kan toveren, ineen was er een Fiat 500 cabrio beschikbaar, hagelnieuw!!!

We hoefden maar 100 euro bij te betalen voor de gehele vakantie,dus gedaan.

En dan, door het centrum van lissabon in de spits, gezellig chaotisch, maar wel gered.

Eindelijk redelijk uitgehongerd in het hotel aangekomen, na het uitdelen van diverse knuffels aan de staff van het hotel, de koffers op de kamer neer gepleurd, en zo spoedig mogelijk naar de poolbar voor wat te eten.

Inmiddels Bob en Ineke ontmoet, wat tot gevolg heeft, dat je gelijk tot aan je strot vol zit met bier.

Toch maar ff de stad in, eten bij John Bull, en ff sjoppen bij Lola Maria, want die was toch nog open.

Ach, je bent er toch, dus toch maar een ijsje absoluut bij Santini.

Toch wel bijzonder, raakte aan de praat met 2 nederlandse Siemens monteurs, die in Cascais aan het werk waren aan een elektrotechnische installatie.

Terug naar het hotel, waar we onszelf voor de komende uren klinisch dood hebben verklaard.

Tot morgen.