Cascais 2017 dag 9

6 juli 2017 - Cascais, Portugal

Goeiemoggel, we zijn weer wakkert.
Redelijk laat wakker, en tijd voor een bakkie troost.
Standaard procedure, naar de snektoko.
Het is echt oorverdovend stil, er zitten 9 personen in alle rust te ontbijten.
Ook wij nemen de tijd om van de rust te genieten.
Na nog een bakkie oploskoffie op de kamer, gaan we naar Casa de Guia.
Bij Pedras een vroege lunch.
Volgens mij zit er een andere uitbater in, of al het personeel is vervangen.
We worden geholpen door een leuke meid,die redelijk nederlands spreekt.
Ze heeft gestudeerd aan de universiteit Utrecht.
Ik bestel een exclusieve sandwich zonder ham en Marjolein een scone en een croissantje met boter.
Ik krijg een sandwich MET ham, en Marjolein haar scone is droger en harder dan graniet, jammer, was een leuk tentje.
Vervolgens zijn we de kustweg naar de stad afgelopen.
Net voorbij Cabo de Rocha het je een paar kraampjes waar Portugese hebbedingetjes worden verkocht.
Uitgerekend daar vinden we een ovenschaal, die we zochten voor onze oudste zoon.
Niet kunnen vinden in Carcavelos en in Lissabon, maar gewoon in Cascais.
Vervolgens doorgelopen naar de stad, en net voorbij het smalle bruggetje, bij het kasteeltje,
staat een promotie stand met diverse Porsche's.
Het is aankomen weekend nationaal Porsche weekend in Cascais.
Ik ben Porsche gek, dus kreeg een redelijke natte broek van de, met name, 918 spider.
Na talloze foto's zijn we verder de stad in gelopen, en heeeeeeeel toevallig bij Aroma uitgekomen.
Marjolein nam lamsvlees met mango, en ik lamsvlees tandoori met ui, rode en groene paprika.
Godallejesus, wat was dat heet.
Ik zat tegenover Marjolein, als ik een boer had gelaten, stonden de brandblaren op haar wangen.
Hier is maar één oplossing voor, blussen met de grootste pul bier die voorradig was.
Toch aardig, kregen van het huis een heerlijk glas met zalige Port als afscheid.
Met een klotsende bierpens nog wat kleding gescoord, en vervolgens terug naar het hotel.
Nog een bakkie gedaan en boem, naar de andere wereld gegaan.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzznurkse

1. Bob:
    6 juli 2017
    Jullie we iets van het huis.....grrrr...