Cascais 2017 dag 8

4 juli 2017 - Cascais, Portugal

Zo, van de beademing af.
Langzaam maar zeker worden we omsingeld door zeemist.
Echt ff wakker worden, dusdanig lang en vast geslapen, dat ik echt helemaal gaar ben.
Snel aankleden en sekkuh, we zijn zodanig laat dat de snektent bijna sluit.
Op de kamer aangekomen, eerst mijn injecties ingespoten, anders wordt het niet veel met me, komende week.
Na de injecties, met de comboio, trein, naar Lissabon, onder het motto "niets moet, alles mag".
Heerlijk lopen shoppen in de diverse kledingwinkels, en de beide filialen van Ale - hop, leuke hebbedingetjes winkels.
Lunchtijd, dus ga je naar Confeitaria Nacional, de oudste koekjeswinkel van Lissabon,
We bestelden allebei een sandwich met kip en tonijn, en een cola.
Heerlijkheid door eenvoud, een witte boterham zonder de korst, blaadje sla er op, beetje mayo de kip/tonijn er op, boterham er op, klaar en héérlijk.
Met de serveerster afgesproken dat we de luch zouden afrekenen samen met de heerlijkste koekjes, de serveerster meld het aan de koekjes verkoopster, bij het bestellen van de koekjes melden we nog een keer dat we hier de lunch afrekenen, en bij het afrekenen NOG een keer gemeld dat we ook de lunch moeten afrekenen.
En ja hoor bij het afrekenen is de lunch niet afgerekend.
Als je dan NOG niet oplet, dan heb je echt het IQ van een poffertje, en wij een gratis lunch.
Na diverse malen de mogelijkheid om cocaïne te kopen van duistere straatverkopers en nog een aantal leuke winkeltjes te hebben bezocht, zijn we richting palace do Comerce (oid), het bekende grote plein met de gele gebouwen gelopen, naar ons favoriete italiaanse restaurant.
Uiteraard hebben we ons weer tegoed gedaan aan tagliatelle met roomsaus, gewoon goddelijk.
De trein gepakt, en weer terug naar Cascais.
Op het balkon van het hotel nog ff een lekker bakkie koffie drinken en dan lekker naar bed.
Truste.

1. Bob: