Cascais 2017 dag 3

29 juni 2017 - Cascais, Portugal

07.30 uur, Bon dia, we zijn onder onze steen vandaan.
Vandaag staat een bezoek aan de zigeunermarkt in Carcavelos op het menu.
Na een rustig ontbijt, biermaatje Bob is er helaas niet meer,nou ja hij is er wel, maar niet hier, nemen we de comboio, lees trein, naar carcavelos.
Bij aankomst is het gezellig druk, en de jurken vliegen frivool door de lucht, door de harde wind.
Ik ben nou eenmaal een klokkiesjunk, dus op zoek naar een leuk horloge.
Aangekomen bij een kraam, waar ik wel vaker een horloge koopt, wordt ik aangesproken door de eigenaar, die mij een hand geeft en vriendelijk welkom heet, logisch, hij wil graag verkopen.
Na wat rondgekeken te hebben, haalt de verkoper ineens mijn horloge van mijn pols en doet een andere om.
Een schitterend horloge, echt waar, maar een imitatie Breitling, voor mij slechts €150 jammer maar helaas, ben ff niet achterlijk.
Nadat ik mijnheer heb verteld, dat ik niet helemaal koekoek ben, zijn we verder gelopen.
Deze reis niets interessants kunnen vinden, zijn we teruggegaan naar Cascais.
Vervolgens zijn we gaan lunchen bij John Bull.
Bij aankomst werden we direct door de eigenaar aangesproken, deze had vanmorgen zijn FB geopend, en zag een herinnering van 3 jaar geleden.
Namelijk Marjolein en ik, 3 jaar geleden op de zelfde datum, en aan de zelfde tafel op het terras.
Tijdens het lunchen breek de hemel weer open, echt een flinke plensbui.
Reden genoeg om na de lunch, wat broodjes te halen en als diner te verorberen op de kamer.
Ook vanavond gaan we niet weg, het is oud hollands pleurisweer, 18 graden, bewolkt en koud en regenbuien.
Ik heb nog steeds niet op een zwembad bedje gelegen.
Op tijd naar bed, want morgen gaat het gebeuren, dan gaan we deel worden van het Portugese verkeer met, zoals Bob het noemt het Krolkarretje.
Morgen met ons fiiatje "tutti trammelantie op de snelweg" 500 naar Obidos, Fatima en Nazaré
Dus daarom ben ik nu in mijn berenvel, en knots op de schouder, sleur ik Marjolein aan haar haren de slaapgrot in, truste!!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bob: