Cascais 2017 dag 4

1 juli 2017 - Cascais, Portugal

Goeieteringmorgen, om 07.00 uur uit onze grot gekropen.
Vandaag een leuke dag, de gaykar ophalen en er op uit.
Maar ik gooi mogelijk roet in het eten, diaree, scheit me helemaal leeg.
Na een consult aan de plaatselijke medicijnman, lees, mijn eigen medicijndoos, hoop ik dat het goed gaat.
Maar eerst even ontbijten in de ontbeitzaal.
Daar aangekomen, helemaal LEEG!!!, niet van mensen, maar van eten.
Een bus vol chinese bamibakkers hebben echt alles meegenomen, plastic tassen vol met broodjes, thermosflessen vol koffie, alles leeggeroofd.
Nadat er weer voorraad was konden we eten.
Vervolgens de auto opgehaald, een witte Fiat 500 cabrio diesel, en op weg naar Fatima.
Moet eerlijk zeggen, zo'n dieseltje lijkt wel een goederenlokomotief, hij blijft maar gaan.
Onderweg naar Fatima de meest mooiste plekken gezien, binnenland is echt schitterend.
Maarja je rijd over tolwegen, en dan wordt er aan gegeven wat het kost, €1.35, €2.00 enz, en dan ineenst schrik je je de pestpleuris, €66.35,lekker dan!!
In Fatima aangekomen, de Basiliek bezocht.
Ook al ben je niet gelovig. toch is het een plaats die het bezoeken waard is.
Mensen kruipen om boete te doen, of kruipen voor mensen die ziek zijn, branden een kaars om welke reden dan ook.
Nadat we wat souvenirs hebben gekocht en iets hebben gegeten, zijn we doorgereden naar Nazarè, DE heilige grond, nouja heilige zeewater voor surfers.
Ik de wintermaanden heb je hier echt huizenhoge golven.
Voor wie het niet kent, zoek ff op YouTube.
Omdat er een redelijke wind stond, waren de golven ongeveer 2.00/2.5 meter.
In combinatie met een schitterende promenade, is het een schitterende plaats om te vertoeven.
Van daaruit zijn we doorgereden naar ericeira, omdat we daar ook iets wilde bekijken, maar dat hebben we niet kunnen vinden,omdat het dorpje overbevolkt was, en piep kleine straatjes heeft.
Een optie om de volgende keer beter te kijken.
Van hieruit zijn we teruggereden naar Cascais, niet via de snelweg, maar via die schitterende kustweg.
De ene haarspeldbocht, na de andere, echt waanzinnig om te rijden.
Heerlijk, een half uur boggie naar links, boggie naar rechts.
Gestopt bij Casa de Guia, om even een dinertje naar binnen de stouwen, het is inmiddels 20.00 uur.
Hierna voldaan terug naar het hotel.

Ben toch wel ff benieuwd naar het totaal van de tolwegen, maar dat duurt een maand, voordat de rekening komt.

Tijd om weer een paar uur aan het "life support system" te gaan hangen,
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

1. Bob:
    1 juli 2017
    Lijkt me geweldig...die kant.
    Hoop dat de bekleding van de fiat niet bevlekt is.