Afsluiting vakantiejaar September 2016

30 september 2016 - Hoenderloo, Nederland

Ja, helaas loopt ons vakantiejaar 2016 weer ten einde.

Voor wat betreft 2016 is het best wel een goed jaar geweest!!

Duitsland, Portugal, Turkije, Griekenland geweest, en Belgie staat nog op het programma.

Bij het schrijven van dit blog, zijn we inderdaad in Belgie geweest.

Dit was alleen om de kerstinkopen te doen in een groot winkelcentrum in Wijnegem.

Hier is geen verslag van gemaakt, en ook geen foto's.

5 Landen bezocht in 1 jaar, GOED BEZUGGGG!!!

Waar koop je het allerlekkerste softijs van Nederland???? , precies, inderdaad bij "ijs van Co" in Honderloo.

Dus om het seizoen af te sluiten nog een dag naar Hoenderloo voor het ijs, en een bezoek aan nationaal park de Hoge Veluwe.

Het is bronstijd voor de herten, dus op zoek naar de burlende herten.

Op de herten voederplaatsen is het wederom gigantisch druk met bezoekers en fotografen, met die belachelijk grote telelenzen.

Belachelijk gewoon, is sta daar gewoon met mijn Huawei telefoon, en ook ik maak zeer goede foto's.

Na verloop van tijd komt eindelijk de boswachter om het voer te plaatsen.

Dit betekend 30 a 45 minuten wachten voor de herten komen.

Daar komen de herten aan om te eten, het mannetje, een van de grootste van de hoge Veluwe, met zijn roedel.

Ze blijven redelijk land hangen, op een afstand van ongeveer 80 tot 120 meter van de weg, waar we staan.

Tijd genoeg dus om schitterende foto's te maken.

gelukkig maar, enige weken later wordt er op het journaal gemeld, dat hij dood is aangetroffen.

Het blijkt, dat tijdens een gevecht, zijn tegenstander hem met zijn gewei, hem precies door het oog heeft geraakt, en is doorgedrongen tot zijn hersenen.

Dit heeft hij niet overleeft.

Het wordt schemerig, de herten trekken zich terug de bossen in.

Op naar Ijs van Co, voor de laatste delicatesse van dit zomerseizoen.

Ja, het is ff wachtuhhhhhhhh, maar dan heb je ook wat!!!!

Na een heerlijk ijsje gegeten te hebben, op naar huis, en weer een half jaar en een winter wachten voor het volgende vakantieseizoen.