Maart 2016

1 maart 2016 - Overloon, Nederland

Maart 2016

Normaal doen we altijd de laatste week van Maart een stedentrip naar een leuke stad in Europa.

Berlijn, Brussel, Parijs hebben we reeds bezocht.

Gezien de recente ontwikkelingen in Europa met de aanslagen enzo, hebben we besloten om het deze keer anders te doen.

Heerlijk naar ons Duitse lievelings stadje Kleve.

Aldaar aangekomen eerst even naar de bakkerij voor een koffie en een buitensporige lekker gezond broodje.

Vervolgens zijn we de binnenstad ingegaan om te shoppen.

Na verloop van tijd zijn we doorgereden naar het EOC/Neue Mitte om verder te shoppen.

Het EOC is “the place to be” als het om shoppen gaat.

Leuke goedkope winkels, Mac, Aldi, Drankenhandel, schoen en kledingwinkels, en ga zo maar door.

Vervolgens zijn we met de nodige boodschappen doorgereden naar het 4* hotel Asteria in Venray.

Hier hadden we een nacht geboekt vanwege de sauna in de kamer.

Bij het inchecken ging het even mis, we kregen een kamer ZONDER SAUNA .

Dus wij weer terug naar de receptie, en dit gemeld, binnen 3 minuten was het probleem opgelost door een waanzinnig aardige receptioniste.

Eenmaal op de nieuwe kamer aangekomen, jazeker, de sauna.

Inmiddels was het tijd geworden om te gaan eten.

In het prachtige restaurant aangekomen, de kaart bekeken, en tal van lekkere dingen besteld.

Na op ons gemak getuige te zijn geweest van een tal van heerlijke gerechten, met het nodige aan bier en wijn, zijn we naar onze hotelkamer gegaan.

Vervolgens heerlijk genoten van de sauna.

Moet we zeggen, en laat dit een waarschuwing zijn voor anderen, het is nogal warm in zo’n ding!!!!.

Vervolgens zijn we lekker gaan slapen.

Het ontbijt was ook zeer aan te bevelen, ruim gesorteerd en smaakvol.

Helaas uitcheck tijd, maar niet getreurd, het asperge seizoen is begonnen, dus zijn we naar America gereden, omdat we wisten, dat daar een asperge specialiteiten winkel was.

Daar aangekomen, een prachtig winkeltje met heeeeele grote verse asperges, en allerlei andere asperge accessoires.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Overloon.

Eerst een oorlogs ereveld bezocht.

Vervolgens het oorlogsmuseum bezocht.

Als je ge-intresseerd bent in de tweede wereldoorlog, is het oorlogsmuseum Overloon een overdaad om verdere kennis te vergaren, heel indrukwekkend.

Zoveel verschillend materiaal, je komt ogen te kort.

Wat mij het meest raakte, was het verhaal van de mensen van Overloon, die in de kelders moesten schuilen, omdat Overloon het toneel werd van een flinke tankslag.

Hoe het oorlogsmuseum dat in beeld brengt via een excursie via diverse zalen, is werkelijk ” schitterend” in beeld gebracht, met name het laatste deel, via de glazen wand, respect, voor

zowel de mensen die het toen aan den lijve mee maakten, maar ook hoe het nu door het oorlogsmuseum in beeld is gebracht.

Vervolgens zijn we weer vanaf Overloon naar huis gereden, met een weekend vol leuke herinneringen op zak.